학년도 | 2021 | 학기 | 1학기 |
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이수구분 | 1전선 | 학수번호 | 1전심 |
교과목명 | AR‧VR디자인스튜디오Ⅲ(PBL) | ||
교과목명(영문) | AR‧VR Design StudioⅢ(PBL) | ||
교과목해설 | AR‧VR디자인스튜디오Ⅱ의 연장된 전공핵심 능력 함양을 위한 과정으로 디자인 트랜드를 반영한 창의적인 AR‧VR미디어디자인 프로젝트를 기획, 제작, 제안에 대하여 학습한다. 시장(market)이 요구하는 프로젝트를 기획하고 제작하는 과정을 통하여 문제 이해, 분석 및 합리적 해결 능력을 함양한다. 이 과목은 ‘실제 현장문제’해결 중심의 학습으로 관련 현 산업 현장의 문제를 도출하여 해결안을 제안한다. | ||
교과목해설(영문) | As a course for cultivating the extended major core capabilities of AR‧VR Design StudioⅡ, it learns about planning, producing and presenting the creative AR‧VR media design project with the reflection of a design trend. The process of planning and manufacturing a project requested by a market leads to grasping and analyzing a problem and to promoting the rational solving ability. As this subject is the learning focusing on ‘actual field problem’ solution, it suggests a resolution through eliciting a problem of the related current industrial sites. |